Затримка авіарейсу. Що робити?

Відповідальність перевізника за затримку рейсу

Трапляються такі ситуації, коли рейс в аеропорту затримується. Це може статися через технічний стан літака, різного роду несправності, або ж через погодні умови. Тоді виникає відповідальність перевізника за затримку рейсу.

Що повинен зробити перевізник?

Авіакомпанія, рейс якої було затримано, має докласти максимум зусиль для того, щоб якомога швидше перевезти свого клієнта та його багаж. При цьому перевізник дотримується інших опублікованих в аеропорту рейсів, що були заплановані на цю дату. Однак, крім погодних негараздів і технічних несправностей, можуть бути скасовані авіарейси через страйки, військові дії, безлади в аеропорту прибуття, а також через непередбачуваний брак палива або персоналу, що обслуговує літак (стюартів і стюардес), для здійснення авіарейсу.

Через всі ці обставини, авіакомпанія, що здійснює переліт, може скасувати його або затримати на деякий час. Тоді клієнтам доводиться затримуватися в аеропорту і спізнюватися на можливі пересадки рейсів. В такому випадку перевізник зобов’язується здійснити переліт пасажира будь-яким іншим рейсом, можливим в даному аеропорту, де на борту літака є вільні місця. Але при цьому клас перельоту пасажира повинен зберігатися. Якщо таких місць не виявиться, що теж ймовірно, тоді авіакомпанія може звернутися до іншого перевізника (як повітряного, так і наземного), для того, щоб доставити свого клієнта до пункту його призначення.

Коли пасажир відмовляється від таких дій, то авіакомпанія виплачує йому компенсацію. Вона складається з вартості квитка, якщо він ще не був використаний, або з частини вартості авіаквитка, яка ще не була використана для здійснення перельоту. Винятком з правил є недбалість представників авіакомпанії, коли вони плутають розклад рейсів, а також дати їх відправлення або прибуття.

Які послуги надаються аеропортом безкоштовно при затримці рейсу?

Аеропорт зобов’язується зберігати багаж свого клієнта, надати кімнату відпочинку, надати напої, безкоштовні телефонні дзвінки або інтернет. Коли затримка рейсу перевищує 4 години, то перевізник забезпечує своїх «прострочених» пасажирів безкоштовним гарячим харчуванням. Якщо ж рейс затримано в нічний час доби, то аеропорт надає розміщення клієнтів у готелі та їх трансфер.

Що робити, якщо права пасажира при затримці рейсу не виконуються?

Бувають і такі випадки, коли перевізники ігнорують права своїх пасажирів. У такому разі слід вдатися до послуг адвоката. Адвокат Владислав Лаєвський рекомендує задовольнити всі свої потреби за власний кошт, а потім пред’явити рахунки, витрачені на перебування в аеропорту через затримку рейсу авіакомпанії. У цьому випадку вона буде зобов’язана їх сплачувати. Але щоб рахунки були оплачені, клієнт зобов’язаний взяти в аеропорту в столі реєстрації довідку, що містить інформацію про затримку рейсу. Маючи всі необхідні довідки з печатками, кожен зможе відшкодувати збиток за зайве перебування в аеропорту з вини перевізника. Якщо ж таке звернення авіакомпанія ігнорує, то сміливо можна звернутися до суду для відшкодування витрат.

Зрозуміло, всі авіакомпанії будуть докладати максимум зусиль для того, щоб не виплачувати компенсації. Але якщо клієнт упевнений в тому, що діяв згідно з правилами і виконав усі вимоги, то шкоду у будь-якому випадку йому буде компенсовано.
Ну а ми бажаємо Вам, щоб фраза «Затримка рейсу» звучала якомога рідше в аеропорту під час вильотів.