ЩО РОБИТИ УКРАЇНЦЯМ, КОЛИ НА ВІДПОЧИНКУ ЗА КОРДОНОМ ЩОСЬ ПІШЛО НЕ ТАК

Адвокат Владислав Лаєвський радить ознайомитися із відгуками про компанію в інтернеті, але поставитись до них критично, адже зазвичай люди схильні залишати відгуки лише у разі якихось проблем, при цьому, якщо все пройшло добре, мало хто про це буде писати у відгуках.

“Потрібно уважно, якщо є можливість з адвокатом, ознайомитися з договором, який вам надає турагенство для підписання. Перевірити наявність відповідної ліцензії у туристичного оператора. Якщо такої можливості нема, витратіть 15 хвилин та ознайомтеся з правами туриста та споживача, визначеними законами України “Про туризм” (статті 19–25), “Про захист прав споживачів”, Цивільним кодексом України. Фанатам можна почитати Глобальний етичний кодекс туризму 1999 року та Хартію туризму 2007 року”, – додає він.

Обов’язкові умови договору, на які Владислав Лаєвський радить звернути увагу:

  • строк перебування у місці надання туристичних послуг із зазначенням дат початку та закінчення туристичного обслуговування;
  • характеристика транспортних засобів, що здійснюють перевезення, дата, час і місце відправлення та повернення;
  • готелі, їхнє місце розташування, категорія, а також строк і порядок оплати готельного обслуговування;
  • види і способи забезпечення харчування;
  • мінімальна кількість туристів у групі;
  • програма туристичного обслуговування;
  • види екскурсійного обслуговування та інші послуги, включені до вартості туристичного продукту;
  • страховик, що здійснює обов’язкове та/або добровільне страхування туристів;
  • правила в’їзду до країни (місця) тимчасового перебування та перебування там;
  • вартість туристичного обслуговування і порядок оплати;
  • форма розрахунку.

Декілька корисних порад від адвоката:

  • Обов’язково вимагайте отримання укладеного письмового договору, отримайте свій екземпляр, а також розрахункові документи, що підтверджують оплату туру.
  • Коли турфірма не виконує зобов’язань, потрібно в першу чергу звернутися до місцевого представника фірми і повідомити про те, що сталося. Якщо такої можливості немає, одразу телефонуйте (і пишіть письмово на електронну пошту турагента), що у вас виникла така проблема. Бувають такі випадки, коли представники турагента в Україні, користуючись своїми особистими дружніми стосунками з партнером-туроператором, швидше вирішують питання, ніж представник фірми, наприклад, в тому ж Єгипті, але буває, звісно, і навпаки.
  • В подальшому діяти по ситуації, якщо проблема серйозна, наприклад зламався літак, а коли буде інший, невідомо, потрібно повідомити про ситуацію і наше консульство у країні перебування, і напряму в МЗС України та авіакомпанію, яка повинна надати літак.
  • Намагайтеся всі перемови по можливості перевести в письмове поле, інакше потім в разі звернення до суду, доказів того, що ви до когось зверталися телефоном, ви не зможете надати.
  • Документально підтверджуйте ваші додаткові витрати, збирайте всі чеки, тощо. Зазвичай туроператор не відшкодовує ніяких збитків добровільно, а тому, якщо ви хочете сатисфакції, доведеться звертатися до суду за відшкодуванням збитків та моральної шкоди.
  • В разі отримання неякісної послуги скаржитись також можна в Департамент туризму та курортів Міністерства економічного розвитку і торгівлі, а ще більш дієво в Держпродспоживслужбу та її територіальні органи (раніше інспекція по захисту прав споживачів).

ПОРАДИ ВІД ТУРИСТА-ЮРИСТА

Через те, що Владислав Лаєвський є не лише адвокатом, а й активним мандрівником, він вирішив поділитися інструкцією, яка допоможе в неприємних ситуаціях за кордоном зберегти якомога більше спокою.

  • Завжди залишайтесь на зв’язку (тобто батарея в смартфоні повинна бути заряджена, з собою powerbank та зарядний пристрій, гроші на картці або місцева карта з мобільним інтернетом).
  • На телефон завантажте карту міста, де ви відпочиваєте, телефони місцевих служб порятунку, швидкої допомоги, поліції, нашого консульства, юридичної фірми з україномовними співробітниками.
  • Завжди майте з собою медстраховку, в разі зайняття активним відпочинком обов’язково з відповідним переліком випадків покриття.
  • В телефоні або “хмарі” тримайте свої відскановані документи, включаючи національний та закордонний паспорт, туристичний ваучер тощо.
  • Дитина повинна бути проінструктована, як діяти в разі, якщо вона загубиться, та мати ваші контакти.
  • Обов’язково мати з собою мінімальну аптечку, захисний крем від сонця, сонячні окуляри і т. п